KONCEPCJA ROZWOJU
PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 8 W KROŚNIE.
Nowe podstawy programowe wynikające z reformy oświaty wyznaczają kierunki zmian wewnątrz przedszkoli w zakresie treści, form aktywności oraz modernizacji metod i środków nauczania i wychowania. Współczesne przedszkole ma obowiązek organizować swoją działalność w sposób dostosowany do potrzeb i możliwości rozwojowych dziecka w kontakcie z rodzicami i środowiskiem społeczno przyrodniczym. Placówki przedszkolne muszą zapewnia opiekę, wychowanie i uczenie się w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa. Tworząc warunki umożliwiające dziecku osiągnięcie „dojrzałości szkolnej”.
Niezmiernie ważne jest też wspomaganie i ukierunkowywanie rozwoju dziecka zgodnie z jego potencjałem i możliwościami rozwojowymi
Funkcjonowanie współczesnego przedszkola wymaga podejmowania wielu różnokierunkowych działań dotyczących zadań opiekuńczo – wychowawczo – dydaktycznych, organizacyjnych, finansowych oraz kontaktów i współpracy z rodzicami i środowiskiem w szerokim pojęciu tego słowa. Wielkość różnorodnych zadań i ich społeczna doniosłość wymagają nieustannego starania i troski o jak najwyższą jakość pracy placówki. Te starania w naszej placówce ukierunkowane są na:
- inicjowanie działań zmierzających do integracji placówki ze środowiskiem oraz promocji prowadzonych w przedszkolu działań ;
- dążenie do pozyskiwania wsparcia merytorycznego ze strony specjalistów i finansowego ze strony organizacji pozarządowych.
- dbanie o odpowiednią atmosferę pracy,
- promowanie efektywnych form doskonalenia i samodoskonalenia nauczycieli,
- służenie pomocą i wsparciem szczególnie nauczycielom młodym i niedoświadczonym.
- świadome działanie dyrektora przedszkola o coraz lepszą jakość pracy kierowanej placówki